fbpx

2019 kokkuvõte – Toomas #kalastusseiklused

Aasta lõpp kingib alati hea võimaluse panna suur ja rasvane punkt järjekordsele peatükile. Ühtlasi on see ka parim aeg vaatamaks, mis siis täpsemalt sinna kirjutatud sai. Meenutada eredamaid hetki ning korrata saadud õppetunde. Nii teen ka mina. Käesoleva kirjutisega panen punkti peatükile nimega: kalastusblogija prooviperiood.

Jah, tutvumisaeg on läbi. Nüüd tuleb otsustada. Kas ma olen nõus raha lauale käima ja tegema tellimuse terveks järgmiseks aastaks?

Sissejuhatuseks

Vastus sellele metafoorile on – kindlasti. Blogiga mässamine annab mulle (ja loodetavasti ka Sulle) palju rohkem, kui see mult võtab. Lisaks tehniliste külgede arengule, nagu kirjutamine, pildistamine jms, on minu jaoks blogi põhiväärtus see väike “ora kannis”.

Lihtne on ennast argises siginas-saginas ära unustada. Seega on alati hea, kui miski sind näpistab ja seiklema sunnib, sest “päeva lõpuks” mäletame me ainult vingeid lugusid.

Boonuseks jääb mul lootus, et enda lugusid üles kirjutades leiad Sinagi inspiratsiooni, et teoks teha mõni mõttes mõlkunud seiklus.

Kui nii läheb, siis ongi win-win – ükski hea lugu ei ole kehvalt investeeritud aeg.

Lähme asja kallale

Kui püügist rääkida, siis tegelikult jäi eelmine aasta palju kalapüüki blogi kulisside taha.

Aasta esimesel poolel polnud koduleht veel üleval. Suvel ja sügisel ei jõudnud ka nii palju kirjutada, kui ehk tahtnud oleks. Seega ongi nüüd hea võimalus aasta algusest peale läbi käia ja põnevamad seigad kiirelt üle jutustada

Viimased talvekuud

Aasta algas jää tulekuga ja nii saigi jaanuaris-veebruaris kuskil kuus korda Peipsil käidud. Käisime nii jalgsi ja kalda all, kui ka saaniga ning täitsa piiri ääres. Nagu ikka, pole ükski Peipsil käik raisatud aeg, aga kokkuvõttes me paraku mingeid supersaake ei saanud.

Miniahvenaid leidus igas augus ja palju, aga Peipsile omaseid monster-pätse me üles ei leidnud. Minu jaoks leidis uustulnukana kindla koha talvises landikarbis Nils Masteri Raptor. Kalasilmaga serveeritult tegi Raptor nii mõnigi kord stingeritele ja põikidele ära.

Aga mis siis eelmine talv tegemata jäi ning mis uuel aastal ette vaja võtta on? Kindlasti on selleks Pärnu lahele minek. Olgugi, et sealt kiloseid ahvenaid ei saada, siis ikkagi võiks iga endast lugupidav eestlane kirvepüügi ära katsetada.

Jääpüük Peipsil.

Päikesetõus Peipsil.

Avenapüük Peipsil

Ja kui Sul Raptorite vastu huvi tekkis, siis võid Rocca Jahipaunast läbi tulla. Meil on veel päris hea värvi ja suuruse valik. Link on SIIN.

Kevad

2019 kevad läheb sellega ajalukku, et ma käisin esimest korda meriforelli püüdmas. Lõuna-Eesti mehena oli ja on merika püük minu jaoks täielik must maagia. Aprillis sai käidud neli tühja jalutuskäiku meres ning etteruttavalt võin öelda, et mõned sügisesed käigud ei olnud ka viljakad.

Alla ma veel siiski ei anna ning uuel aastal lendan kindlasti uue hooga peale. Samuti on sellel kevadel plaanis meriforelli jões elavate sugulastega tutvust teha.

Igatahes läks sealt edasi lahti haugi hooaeg. Mais-juunis sai käidud põhjarannikul, Lõuna-Eestis, Saaremaal ja Soomes. Eks igalt poolt sai midagi nopitud, aga rekord tuli ikkagi teiselt poolt lahte.

Võimas nädalavahetus

Kuna kogu tookordne nädalavahetus vajaks tegelikult omaette postitust, siis räägin pika jutu lühidalt. See oli juuni teine laupäev, kui me Vahuriga Helsingist merele läksime.

Esimesed suvekuumad olid kohale jõudnud ning haugil oli suu lukus. Kala otsides jõudsime päeva lõpuks välja Pohja, mu õe juurde. See on Helisingist mööda vett minnes kuskil 120km! Kukkusime südaöö paiku vooditesse ning kuna kodutee oli pikk, siis ajasime juba varahommikul ennast uuesti vee peale.

Hommikul tankisime paadi Tammisaaris täis ning reis kodusadamasse võis alata. Kuna eelmise päeva tuul oli rahunenud saime tagasi minna avamere poolsemaid saari pidi. Sealt leidsime külmemat vett, sellega koos ka kala. Ilusat haugi jagus meile mõlemale ja seikluse krooniks sain ka ühe õige kena haugimamma.

Tegime oma rutiinset püügipeatust järjekordses nunnus kaldas, kui korralik pauk vastu lanti meie loba katkestas. Nagu ikka need suured haugid on, oli ka see alguses ääretult enesekindel. Kuskil kolm sekundit läks aega enne kui olukord talle kohale jõudis.

Seejärel läks võitluseks. Viis minutit kõvemat rapsimist, paar pikemat sööstu ning üks ohtlik paadi alla sõit, kuid lõpuks võitsime ikkagi meie. Napilt alla meetri haugiemand oli kena kirss meie kilomeetreid täis tordil.

Kokku sai kahe päeva jooksul umbes 23h merel viibitud ning maha sõidetud pea 300 km. Ma ei tea kas ma mitu korda suve jooksul viitsiks sellist andmist ette võtta, aga korra aastas üks pikem ots teha ei tundu paha plaan. Igaljuhul oli see hästi investeeritud nädalavahetus.

Soome rekordhaug

Pikkus 95cm, kaalu kahjuks ei tea. Rabas nr 5 puna-hõbedast DAMi keerutajat.

Paadi tankimine Tammisaaris

Tammisaari paaditankala

Haug ja ahven

Lõunasöögiks leiad mõne väikse saare, teed lõkke üles ning viskad fooliumisse keeratud kala sütele.

Lohjanjärvi avastusreis

Järgmine suurem seiklus oli juuli lõpus. Nimelt olime juba pikalt Vahuriga rääkinud mõne suurema Soome järve vallutamisest. Seega uurisime pisut kaarti, panime plaani ning pundi kokku ja võtsime ette reisi Lohjanjärvile.

Helsingist tunni jagu läände jääv Lohjanjärvi on kalastajate seas popp sihtpaik. Ohtralt saari ja mõnusalt kurviline veepiir annavad järvele väga vinge väljanägemise. Samuti pidavat järves ohtralt haugi, ahvenat ja koha olema. Selle viimase järgi läksime meiegi.

Tegemist oli põneva ettevõtmisega, sest meist keegi ei olnud väga kogenud kohakütt. Tehnika, teooria ja väike praktika oli küll kõigil all, aga spetsialistiks ei pidanud ennast keegi. Jiggitamine iseeenesest ei ole midagi võõrast, aga see õigete kohtade välja raalimine on see, mis vajab kogenud silma.

Lühidalt kokkuvõttes võib öelda, et me veetsime kolm lõbusat päeva vee peal. Praktiseerisime erinevaid teooriaid, õppisime kajaloodi paremini tundma ning nautisime muidu vee peal olemise võlusid.

Kõige suuremaks väljakutseks osutus sobiva sügavuse leidmine. Tuli välja, et Lohjanjärvi on mega sügav. Sellist 5-6 meetrist stabiilset põhja leidsime ainult mõnes üksikus kohas. Enamasti kukkus sügavus kohe 15+ meetri peale.

Olgugi, et me kohasaagiks jäi üks napilt mõõdus isend, ei jäänud me ükski päev nälga. Haugi ja ahvenat leidsime ikka. Siiski tuleks võimalusel sellisele ettevõtmisele rohkem kui kolm püügipäeva eraldada.

Suve lõpp

Sealt edasi sain ma juba blogile jalad alla. Alates augustist olen ma stabiilselt iga kuu ühe seikluse kirja pannud. Tuleb küll tunnistada, et mõned ettevõtmised jäid ette võtmata, aga samas juhtus piisavalt.

Augustis ja septembris oli küll kalalkäimist omajagu, aga saagiga väga eputada ei saanud. Põhjus oli ilmselt selles, et enamus kordadel sai uutes kohtades käidud. Mõned olid populaarsemad paigad, nagu näiteks Vormsi ja Rohuküla sadam. Teised püügikohtadena vähem tuntumad asumaad, nagu näiteks Kihnu saar.

Kihnu oli pull koht. Olgugi, et me kala ei leidnud, jäin ma ekspeditsiooniga rahule. Võin vist öelda, et see oli eelmise aasta lahedam avastusretk Eestis. Elu ja olu on eraldatud paikades ikka pisut oma näoga ja ajalgi on kuidagi teine kulg.

Kui Sa tahad lähemalt lugeda, siis mu Kihnu postituse leiad SIIT.

Värviline sügis.

Siis vaheldus suvi salakavalt sügise vastu. Oktoobris sai mitu korda Soomes haugijahis käidud. Rekordite purustamisi ei toimunud, aga iga kord sai ikka värske kala lauale. Ühest sellisest käigust saad SIIT lugeda.

Novembris sai taas mõned korrad merikat jahtimas käidud. Nagu ma juba eelpool mainisin, siis lõppesid need jahid ka merikate võiduga. Siiski on mu viimane forellil käik ehe näide sellest, et tegijatel juhtub. Kogu postituse leiad SIIT.

Samuti pidasin ma kõva plaani, et lutsule minna, aga sinna ma paraku ei jõudnudki. Selle vea katsume juba jaanuaris parandada.

Jõulukuu

Detsember seevastu tundub tulevat ainuke kuu, kus ma kalale ei jõua. Kuna me valmistume müüki paiskama Trevally esimest seiklust, siis on kuu esimene pool nende tegemistega hõivatud olnud. Kuu lõpu, aga neelas enda alla pühade pendeldamine Tartu ja Tallinna vahet.

EDIT: Jõudsime siiski Helena, Vahuri ja Kristjaniga aasta viimasel päeval Peipsile. Läksime Kavastust peale ja hommik oli lihtsalt fantastiline. Taevas oli selge ja see lubas üle pika aja päikesetõusu näha. Samuti ei olnud tuul jõudnud hommikul veel tuure üles koguda.

Siiski pöördus idüll kiirelt. Mõne tunniga muutus ahvenate otsimine juba lainete välja kannatamiseks. Põgenesime Emajõele tuulevarju ning üpris ruttu pakkisime üldse paadi kokku ning läksime vapralt uut aastat vastu võtma.

Romantiline Praaga küla Emajõe suudmes

Romantilised Praaga küla majad Emajõe suudmes

Aasta 2020

Lõpetuseks viskan ma siis pigem enda jaoks mõned avalikud verstapostid välja, mille järgi ma siis tean tuleval aastal orienteeruda.

See, et ma iga kuu panen vähemalt ühe seikluse kirja on juba nagu väike reegel. Sedasama sammu proovin ma ka 2020 astuda.

Kindlasti tahan ma foto- ja videomaterjali kvaliteeti ning kvantiteeti parandada. Kogu see tehnikaga mässamine kalapüügi ajal on minu jaoks suhteliselt uus teema, aga ma annan endast parima. Tegelikult on see põnev ning ägedat materjali on kasvõi endal huvitav vaadata.

Lisaks on mul mõned seiklused juba mõttes, mis hea õnne korral võiks tuleval aastal tehtuks saada. Üks nendest on tõsisem kalastusseiklus Tenerifele. Siis tahaks suvel jalgsi minna ühele pikemale kalapüügi rännakule. Ja siis loomulikult – Trevally esimene kalastusseiklus Austraalias.

See on 2020 põhisündmus. Seiklus, mille teoks saamise nimel oleme tänaseks juba aasta aega vaeva näinud. Nagu reaalselt ma olen juba nii erutatud Cairnsi minekust, et ma loen lausa päevi. Samuti ei jõua me ära oodata hetke, millal me saame kogu paketi Sulle pulkadena jalge ette laotada. Plaanide järgi juhtub see juba jaanuari lõpus.

Millised seiklused ootavad uuel aastal Sind?

Sulle meeldis see postitus? Liitu meie kalastusseiklejate armeega ja ole kursis kõigi meie tegemistega. Telli endale kõige seiklusrikkam uudiskiri SIIT!