fbpx

Nullist jõeforelli kütiks – kui keeruline see ikka olla saab?

Jõeforelli püük

Esiteks, kirjuta Google’i otsingusse “jõeforell” ja loe kogu esilehel olev teooria läbi. Seejärel on Sul piisavalt teadmisi, et oma jõekale mineku plaan paarile semule maha müüa.

Kui sõpradega on kuupäev paika pandud, siis mine uuesti Google’isse ja loe teisel ning kolmandal lehel olev teooria ka läbi. Siis oled Sa juba piisavalt pädev, et enda varustus üle vaadata ja vajadusel täiendused teha.

Ning kui lõpuks olete semudega jõe äärde jõudnud, siis unusta kogu teooria ära ja hakka lihtsalt püüdma. Mida hullemini Sa ridvale pähe annad, seda suurem on Su võimalus jõekat ka saada

Seekordne postitus räägibki loo sellest, kuidas minul antud plaan toimis. Boonusena leiad katsetuse minu esimesest vlogist. Seega – hoia ridvast, sest kohe läheb mölluks.

Alustuseks pean ma mainima,

et kogu forelli teemat üldiselt (meri- ja jõeforelli) saadab minu meelest selline peenutsemiste mambo-jambo.

Nagu oleks tegu mingi põhjakonna välja leelotamisega. “Tuul on liiga tugev, vesi on kindlalt liiga sogane, temperatuur on raudselt vale ja kindlasti ei tohi kummist kahlakatega minna!”

Tõsi on, et see kõik mängib kala saamise valemis suurt rolli, aga aluseks on ikkagi see, et Sa oled vee ääres ja loobid lanti. Nii lihtne see ongi. Kogu ülejäänud tarkus tuleb lihtsalt ajaga.

Tead küll. Selleks, et palli loopida, ei pea sa korvpalli reegleid teadma. Seega ära lase ennast peenhäälestajatel ära hirmutada, vaid mine lihtsalt jõe äärde!

Google’i esimene leht ehk sebi omale kalasõber

Kuna jõeforell oli mu bucket listis juba pikemat aega, siis plaani esimese punkti täitsin ma ära juba sügisel, mil me Remo ja Rihoga merikal käisime. Leppisime kokku, et nii kui veebruar saabub, lähme jõe äärde. Nii oligi.

Google’i teine ja kolmas leht ehk ettevalmistus

Alguses keerulisena tundunud koha valik tuli meil lõpuks lihtsalt. Remo elab Loobu ja Valgejõe lähedal ja netist uurides leiad, et need on super forelli jõed. Nüüd tuli ainult potentsiaalsed lõigud välja uurida. Pisut sateliidipilte tuhlates ja siit-seal infot luurates ei olnud seegi väga keeruline.

Seejärel oli aeg enda varustus üle vaadata. Minul läks käiku ahvenapüügi komplekt. Vahetasin ainult räbala nööri uue tamiili vastu ja oligi korras. Lantidega oli seevastu pisut keerulisem.

Ma teadsin, et väiksed vooblerid ja pöörlevad on teemas, aga jõe veeoludest polnud mul õrna aimugi. Katsetamise mõttes ostsin erinevaid mudeleid kokku. Ujuvaid ja uppuvaid, lühema ja pikema keelega, pontsakaid ja piklikuid jne. Kogu detailse info  varustuse kohta leiad postituse lõpust.

Anna ridvale piitsa

Ettevalmistused tehtud, võttis Riho mind 2. veebruari hommikul peale ja tunnikese pärast olimegi Remo juures. Rääkisime kiirelt sõjaplaani üle, tegime turgutava kohvi ning kuskil poole 11 paiku olime jõe ääres.

Märkusena pean ma ütlema, et täpseid püügikohti ma blogisse kirjutada ei saa. Mul endal poleks kahju oma kohti Sinuga jagada, aga kalasõprade hoidmise huvides jätan ma detailid saladuseks. Kui Sa tõesti tahad täpsemalt teada, siis tule Rocca Jahipaunast läbi ja küsi mu käest otse.

Igatahes. Otsustasime minna ühe Loobu jõe lõigu peale, kus Remo oli korra käinud. Ilm oli püügi jaoks super. Mõnusalt sombune ja aeg-ajalt tibutas vihma. Tuult oli väga mõõdukalt.

Remo pani oma säärikutega kohe jõe äärde lõikama ja selleks ajaks, kui me Rihoga kahlamispüksid jalga saime, saatis Remo juba esimese alamõõdulise pildi. Loomulikult mõjus see kui bensiiniga tule kustutamine ja nii hakkasime me Rihoga hoogsalt vemmeldama.

Kõva töö kannab vilja, või mitte

Minul nii hästi ei läinud, et oleksin esimese 5 minutiga kala näinud, kuid siiski ei pidanud ma ka liiga kaua ootama. Kuskil 500 meetri pärast tegin ma super lühikese viske vastu voolu, otse vette murdunud lepa alla, ja kukkumise pealt toimus rünnak.

Selgelt alamõõduline, kuid siiski jõekas. Tegi alustuseks ühe sööstu, siis raputas korra lõugu ja läinud ta oligi. Fuck, bensiini valati just peale ja kogu fookus läks veelgi kitsamaks. Remost, kes oli must mõnisada meetrit eespool ja Rihost, kes jäi must maha vastas kalda oksaga maadlema, polnud mul enam aimugi.

Kuskil kilomeetri pärast lõppes võsa ja jõgi läks märgatavalt sügavamaks. Seal saime ka kõik uuesti kokku ja pidasime väikse foorumi. Remo oli vahepeal veel kaks alakat saanud, Riho oli seevastu kahest landist lahti saanud, minul polnud millegagi üllatada.

Kõrge vee tõttu otsustasime, et ei hakka edasi minema. Võtsime plaani, et peame hoopis lõuna ja siis lähme mõnda uut lõiku avastama.

Meie väike lõunalaud.

Uus jõelõik märkmikus

Mul oli pisut siseinfot ühe lõigu kohta Valgejõel ning sinna me suundusimegi. Peaaegu kohale jõudes selgus aga, et sealsed kaldad on liiga pilliroosed ja vesised. Seega valisime kaardilt silma järgi uue sobivama koha ja põrutasime sinna.

Seal olid tingimused seevastu super nunnud. Vingerdades jooksis jõgi metsatukkade ja niidulappide vahelt läbi ning kaldad olid ka piisavalt tugevad. Entusiastlikult  hakkasime päevast viimast võtma. Müttasime kuskil poolteist tundi mööda kaldaid, aga kala ei õnnestunud meil näha.

Oli aeg asjad kokku pakkida ning sauna minna.

Jänes oli omast arust camos.

Hulga tarkust ühes lühikeses päevas

Pisut tagasi vaadates on põnev mõelda, kui palju on ühe püügipäevaga võimalik õppida

• Ma sain kinnitust, et jõeforellid on päriselt ka olemas.
  • Ma tean kohti, kus neid reaalselt püüda saab.
  • Ma tean millega neid püüda saab.

Polegi vaja kuuluda kuskile salajasse sekti või teada pühasid loitse – piisab, kui sa lihtsalt päeva jõe ääres veedad.

Kokkuvõtvat infot

Kuupäev: 2. veebruar 2020

Koht: Loobu ja Valgejõgi

Ilm: Olematu tuulega sombune sügisilm. Vahelduva eduga sadas vihma. Temperatuur jäi +3 kraadi kanti. Loobu veetase oli 85cm ja Valgejõe tase oli 39cm.

Püügiviis ja varustus: Kaldalt spinningupüük. Ridvaks DAM Nanoflex Pro 2.1m 7-21g. Rulliks Shimano Nexave 2500. Tamiiliks Daiwa T.D.Line super soft 0.23mm. Ülimõnus tamiil! Lantidest leidsid põhilist kasutust 7cm Rapala Team Esko STF (sama FT värvides landiga sai Remo oma kõik jõekad) ja 7cm Rapala Countdown Abachi HPSRD (sellega sain mina oma kala otsa)

Saak: Kuskil 5 püügitunni peale käis minul üks alakas otsast ja Remol oli kontakt kolme alamõõdulisega.

Boonustrack ehk lugu sellest, kuidas minust sai nullist vlogger.

Vabariigi aastapäeva jõeforell

Eelmise aasta kokkuvõttes lubasin ma peagi ka vlogi formaati katsetada. Mees sõnast leppisimegi esimeselt seikluselt naastes Helenaga kokku, et järgmisest forellijahist teeme video.

Nii ma broneerisin meile Autolevist auto ning 24. veebruari hommikul vurasime me rõõmsalt, kaamera ja spinnad kotis, uuesti Loobu äärde. Mingit julma jõekate välja kakkumist ei toimunud, aga päris kalata me ka ei jäänud.

Kokkuvõtvat infot

Kuupäev: 24.veebruar 2020

Koht: Loobu jõgi

Ilm: Ilm oli vabariigi aastapäeva kohta äärmiselt kevadine. Päike paistis vahelduva eduga ja temperatuur jäi 2 ja 4 kraadi vahele. Seevastu oli tuul küllaltki sügisene, kohati 10 m/s.

Püügiviis ja varustus: Kaldalt spinningupüük. Varustus sama, mis eelmine kord. Peale seda, kui ma oma lemmiku 7cm Rapala Countdown Abachi HPSRD põhja jätsin, püüdsin ma DMN värvides 5cm Rapala Shallow Shad Rap’iga. Sellega toimus ka kogu action.

Saak: 3,5  püügitunniga sain 3 kontakti. Üks otsast minek, üks järgi ujumine ja üks kala kaldale.

Kõik minu eelnevad kalastusseiklused leiad SIIT.

Muidu küsimused tulista kommentaaridesse ja kui Sind teema kõnetas, siis palun, jaga postitust ka oma hea kalasemuga! Seda saad kiirelt teha, klikates pisut allpool olevatele sotsiaalmeedia ikoonidele.

Aitäh!

Sulle meeldis see postitus? Liitu meie kalastusseiklejate armeega ja ole kursis kõigi meie tegemistega. Telli endale kõige seiklusrikkam uudiskiri SIIT!